Ładowanie

Sfinks Polska rozpoczyna sprzedaż marki SPHINX za co najmniej 75 mln zł

Sfinks Polska rozpoczyna proces sprzedaży marki SPHINX – transakcja warta minimum 75 mln zł

Sfinks Polska S.A., spółka zarządzająca siecią restauracji, oficjalnie rozpoczęła projekt wydzielenia i sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) związanej z marką SPHINX. Informacja ta została przekazana w oficjalnym komunikacie spółki opublikowanym 6 czerwca 2025 roku.

Według komunikatu spółki, planowana transakcja obejmuje kompleksowe wydzielenie działalności prowadzonej pod marką SPHINX, w tym znaki towarowe, restauracje własne, umowy franczyzowe, umowy najmu i podnajmu oraz inne elementy związane z funkcjonowaniem tej części biznesu.

Szczegóły projektu i potencjalna wartość

Zarząd Sfinks Polska wstępnie szacuje, że wartość transakcji może wynieść co najmniej 75 milionów złotych. Kwota ta może zostać skorygowana o różnicę między wartością wniesionych do ZCP zobowiązań i należności (przed opodatkowaniem).

Spółka nie wyklucza sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa do podmiotu zależnego oraz możliwości pozyskania przez tę spółkę zależną zewnętrznego inwestora zainteresowanego udziałem w projekcie.

Strategiczne cele transakcji

Jak podkreślono w komunikacie, głównym celem planowanej operacji jest:

  • Zakończenie realizacji układu przyjętego w ramach uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego
  • Umożliwienie rozwoju w pozostałych obszarach działalności spółki
  • Zapewnienie szybszego tempa rozwoju całej sieci Sfinks

Kontekst rynkowy i strategia rozwoju

Decyzja o sprzedaży marki SPHINX pojawia się w interesującym momencie dla spółki. Wcześniej, w pierwszym kwartale 2025 roku, Sfinks Polska odnotował wzrost udziału restauracji franczyzowych w swojej sieci do ponad 93%. Dodatkowo, w drugim kwartale bieżącego roku firma wprowadziła na rynek nową inicjatywę – SPHINX Box, wchodząc tym samym na dynamicznie rozwijający się rynek cateringu dietetycznego.

Sfinks Polska zarządza obecnie kilkoma markami gastronomicznymi, w tym – poza SPHINX – również sieciami Chłopskie Jadło i WOOK.

Perspektywy na przyszłość

Planowana transakcja może istotnie wpłynąć na strukturę i strategię działalności spółki w najbliższych latach. Realizacja projektu sprzedaży marki SPHINX prawdopodobnie umożliwi firmie skoncentrowanie się na rozwoju pozostałych konceptów gastronomicznych oraz potencjalnie na wprowadzaniu nowych marek na rynek.

Analitycy rynku będą z pewnością uważnie śledzić kolejne kroki spółki w procesie realizacji tej znaczącej transakcji oraz jej wpływ na pozycję firmy na polskim rynku gastronomicznym.

Mogłeś to pominąć!