Asbis rozszerza portfolio gamingowe o Royal Kludge – nowa umowa dystrybucyjna
Asbis rozszerza portfolio produktów gamingowych o markę Royal Kludge
W dniu dzisiejszym Grupa Asbis, jeden z czołowych dystrybutorów produktów IT na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, ogłosiła podpisanie nowej umowy dystrybucyjnej z marką Royal Kludge, specjalizującą się w sprzęcie gamingowym.[1][2][3]
W ramach nawiązanej współpracy Asbis wprowadzi do swojej oferty produkty Royal Kludge, w tym wysokiej jakości mechaniczne klawiatury gamingowe i myszki, które będą dostępne na 11 rynkach.[1][2][3]
Strategiczna ekspansja w sektorze gamingowym
Współpraca z Royal Kludge to kolejny krok w strategii Asbisu, mający na celu wzmocnienie pozycji firmy na dynamicznie rozwijającym się rynku sprzętu dla graczy. Zaledwie kilka miesięcy temu, w październiku 2024 roku, spółka podwoiła liczbę linii produktowych swojej własnej marki gamingowej Lorgar.[4][5]
Serhei Kostevitch, prezes Grupy Asbis, podkreślał już wcześniej znaczenie marek własnych w strategii firmy: „Marki własne zawsze były dla nas istotne. Lorgar jest jedną z najmłodszych marek w naszym portfelu i wpisuje się w rosnący segment produktów gamingowych.”[5]
Dywersyfikacja oferty gamingowej
Asbis systematycznie poszerza swoje portfolio w segmencie produktów dla graczy. W ramach rozwoju marki Lorgar, firma weszła również w segment gier wyścigowych, którego wartość według prognoz ma wzrosnąć do 2028 roku o szacunkowe 15,84 mld USD.[4]
Aby wzmocnić swoją pozycję w tym segmencie, Asbis nawiązał współpracę z firmą Simagic, producentem kompletnych ekosystemów symulacyjnych.[4][5] Aktualnie linia produktów Lorgar obejmuje ponad 30 nowych produktów w 9 różnych kategoriach gamingowych, w tym: monitory, kokpity, meble, kamery, mikrofony, klawiatury, komputery, zestawy słuchawkowe oraz myszy, oferowane w ramach platformy „Ready to Play”.[4]
Dzisiejsza umowa z Royal Kludge stanowi kontynuację konsekwentnej strategii Asbisu, mającej na celu wzmocnienie pozycji w rosnącym segmencie produktów dla graczy, który staje się coraz istotniejszym elementem rynku IT.[1][2][3]